2011. szeptember 21., szerda

Mi értelme van a diplomáknak?!

Válság van ám, nem is kicsi, Európa szerte ráadásul.
Inkább a lelki/erkölcsi válságban lévő Európáért és Magyarországért aggódanék, de most maradok a fizikai/fiskális síkon.
Hálás vagyok a Jóistennek a Szüleimért, Nagyszüleimért, mert olyan minták és példák voltak akik között dolgozó, szorgalmas és becsülsetes hívőemberré vállhattam. Láttam őket napestig dolgozni, építkezni, szorgalommal a családjukért fáradozni. Láttam őket vasárnap imaházba/templomba menni, imádkozni és láttam hogyan élnek.
Ezek következménye lett az, hogy az emberek megsegítésére/szolgálatára tettem fel isteni elhívás után (Józsué könyve 1,6-7 v. alapján) az életem. Leérettségiztem egy igen kicsi / http://www.bokor.hu/ / faluból Bokorról (150 lelkes most) és 1 év aszódi katonaság után elvégeztem nappali tagozaton a Baptista Teológiai Akadémiát, majd öt évvel később munka mellett a Semmelweis Egyetemen szereztem fősikolai szintű diplomát. Tehát kettő fősikolai diplomám van, szociális szakvizsgám stb...
Voltam 8 évig (2002-2010-ig) polgármester Kutasón és Szociális Bizottsági tag a Nógrád Megyei Önkormányzatnál is.
Tehát Istennek hála, hasznossá lehettem az Ő kezében és van életcélom, feladatom.
Jelenleg pedig ugye / http://www.bercelrehab.hu/ / Bercelen vagyok a Harmónia RIÁGO igazgatója.
Ennek tükrében jelenleg az igazgatói fizetésemből élek.
Gyönyörű, aranyos Feleségem van, tehát kerek a világ.
Mindig bejelentett (immár 11 éve) munkahelyeim voltak, és van most is.
Havonta fizetek 119.000 Ft adót és kapok 314.000 Ft bruttoból 195.000 Ft nettot.
Ennyi, amit köszönök a Jóistennek!

Ám olvasom ma, hogy a brutto 202.000 Ft/hó feletti fizetésű dolgozó emberekkel fogják megfizettetni, az alacsonyan, minimálbért kereső emberek bérének kompenzációját.
Mert jövőév január elsejétől ugrik az adó jóváírás, és bizony leszenk akik rosszul járnak a különböző intézkedésekkel, ezért kell a kompenzáció.
Meg jön talán a diplomásadó is, ami havonta valamiféle jövő generációjára lesz fordítva.
Tehát a diplomás végzettségű dolgozók havonta külön meg lesznek adóztatva, még pluszba.
Emelkedig jövő év januártól a minimálbér és a garantált bérminimum is. A diplomások bére az nem, természetesen. A közalkalmazotti B kategória ami 108.000 Ft-tal fog kezdődeni és az F (ami 122.000 Ft) között lesz kemény brutto 14.000 Ft. Magyarul mondjuk egy közalkalmazott gépírónő és egy pedagógus között. Tehát A és B kategória megy felfelé a többi tapad.
Nekem semmi bajom azzal, hogy az alacsony végzettségű emberek (bár ezt vegyük ketté, mert van akinek nem volt lehetősége tanulni, és van aki link életet élve, eltékozolta a lehetőségeit) bére emelkedik.
Az viszont röhely, hogy egy kezdő közalkalmazott szakmunkás és egy főiskolai diplomás havi bére között br. 14.000 Ft legyen a különbség csupán. Ráadásul sokkal több felelősség és teher van egy diplomáson, vagy diplomás vezetőn, mint az alacsonyabb beosztású, végzettségű embereken, ezt se felejtsük el!
Ugyan is ez nem arányos. Egy főiskola elvégzése, ha államilag támogatott akkor is (szállás, utiköltség, könyvek, jegyzetek, kaja stb...) benne van a 4 év egy millió forintba. Ha költségtérítéses, akkor meg 3 millió ft-ba. Egy szakmunkás bizonytívány megszerzése ennek a töredéke, és azért nem is kell annyira megfeszülni, mint egy diplomáért, és annyit utazni sem, mert Középiskola több van, közelebb van a lakhelyhez, mint egy Főiskola, tehát nem megy el annyi idő utazással sem.
Arányosan emeleni kell akkor az érettségizett és diplomás emberek bérét is, így lenne igazságos!

Büntetni a diplomásokat és különadókat kivetni rájuk, ez visszataszító dolog!!!
Miért én fizessem meg azt, amit a politikusok ellpotak, és rossz gazdaság politikával, meg rossz szociális ellátó rendszer, meg rendszer kialakításával, az agyon segélyezéssel eltékozoltak.
Nekik könnyű havi milliós fizetésekkel adózgatni.
Ha van diplomája a politikusnak, mert még akkor őt ez nem is érinti.
Miért én fizessem meg, havi 119.000 Ft adóm felett még a kiskeresetűek bérkompenzációját?
A kiskeresetű adózik 10.000 Ft-ot, úgy gondolom, azzal, hogy 109.000 Ft-tal havonta többet adózom, bőven megfizetem azt az államnak, meg minden rászorulónak, hogy én viszonylag normálisan keresek és van diplomám.

Teljesen elveszik a kedvét azoknak akik képezni szeretnék magukat, vagy külföldre üldözik/kényszerítik őket, bennünket.
Mai országvezetőink némelyike ingyen szerezhetett diplomát, sőt még Soros ösztöndíjjal, külföldön is tanulhattak ingyen. Akkor miről beszélnek?!
Politikusoknak: ingyen szolg. autó, meg magán használatra is, ingyen mobiltelefon, internet, havi 100 ezrek költségtérítésre, brutto milliós fizetések, politikai álláshalmozás na ezeket kellene lefaragni!
Vagyék el az elmúlt 21 évben ellopott pénzeket és vagyont a politikusoktól, a gazdag vezérigazgatóktól, bankároktól, legyen normális gazdaság poltitika, és mindjárt nem kellene büntetni a diplomásokat.

Tudom, hogy a Biblia arra tanít, hogy engedelmeskedjünk és tiszetljük az ország vezetőit, de úgy gondolom nem abban ami istentelen, kapzsi, népnyomorító és igazságtalan! (Lásd: Dániel életét a Bibliában.)

Attól, hogy valaki hívőember, még nem idióta, akivel mindent meg lehet csinálni!

Tudom, hogy meg kell szorítani a gazdálkodást, de ésszel kéne ezt tenni.

Istenem remélem mielőbb el jön a Te országod, mert nagyon nehéz már!


Szepes Péter
két-diplomás szakember

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése