2012. október 3., szerda

Puzzle-nek lenni Isten kezében


47. Zsoltár

 "1A karmesternek: Kórah fiainak zsoltára.  2Ti népek, mind tapsoljatok, harsogó hangon ujjongjatok Isten előtt! 3Mert a felséges ÚR félelmetes, nagy király az egész földön. 4Népeket vet alánk, nemzeteket lábaink alá. 5Kiválasztja a mi örökségünket, Jákób büszkeségét, akit szeret. (Szela.)  6Felvonul Isten ujjongás közben, kürtzengéssel jön az ÚR.  7Zengjetek Istennek, zengjetek! Zengjetek királyunknak, zengjetek! 8Mert az egész föld királya Isten, zengjetek neki éneket!  9Isten uralkodik a népeken, szent trónusán ül az Isten. 10Összejöttek a népek előkelői Ábrahám Istenéhez, mert Istené a föld minden uralkodója, igen magasztos ő!"


Elsőre az jut eszembe, hogy harsogva, ujjongva az Úr előtt van valaki, arra hamar rászólnak, hogy milyen nagy „karizmatikus”, és illetlenül viselkedik a gyülekezetben. Megjegyzem, magam sem szoktam ott harsogni. Akkor vagyok igazán szabad, ha az Úrnak vetem alá az életem, az akaratom, „mert ahol az Úr lelke, ott a szabadság.” Ő hatalmas Isten, akinek a föld minden népe alá van vetve, királyostól, szolgástól. Porszem vagyok, de olyan akit az Isten számon tart és szeret. Talán olyan ez, mint egy puzzle, sok kis kockából áll, ami önmagában nem árul el sokat alkotójáról, ám összeillesztve őket, csodás kép rajzolódik ki, de a puzzle-ek nélkül ez nem lenne egységes egész. Puzzle vagyok Isten kezében, ami csak oda passzol, ahová Isten szánt, sehová máshová, be lehet illeszteni más alakba is, de az deformált, és nem oda illő lesz. Csak oda illek, simulok bele az Isteni képbe, tervbe, ahová Ő szánt. Akkor viszont ha engedem, hogy oda helyezzen, akkor elengedhetetlen darabkája leszek az üdvtervnek és ez csodálatos kegyelem és kiváltság. Olyan jó Isten puzzle-jének lenni! Van még hely a táblán, van miért küzdenünk.





Szepes Péter
teológus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése